Awarie Budowlane 2007 |
|
Elasto-plastic response of steel bridge pier base joint under seismic loading Sprężysto-plastyczna odpowiedź połączenia podstawy konstrukcji nośnej mostu stalowego na obciążenie sejsmiczne |
|
Prof. Masahiro SAKANO, peg03032@nifty.com Yuji NISHIGAKI, one_life0617yuji@yahoo.co.jp Yorkio KAWAKAMI, yoriko-kawakami@hanshin-exp.co.jp Kansai University, Osaka, Japan Graduate School of Engineering, Kansai University, Osaka, Japan Hanshin Expressway Corporation |
|
Streszczenie | W pracy analizowano sprężysto-plastyczne zachowanie się całej konstrukcji obejmującej przęsła oraz konstrukcję wsporczą za pomocą dynamicznej analizy metodą sprężysto-plastycznych elementów skończonych. Przebieg zmienności odkształceń sprężysto-plastycznych na górnym wierzchołku trójkątnego żebra szacowano za pomocą analizy statycznej z wykorzystaniem sprężysto-plastycznych elementów skończonych wykorzystując wyniki otrzymane z analizy dynamicznej metodą sprężysto-plastycznych elementów skończonych. W efekcie przemieszczenia stalowej konstrukcji wsporczej mostu mogły być oszacowane na podstawie analizy dynamicznej za pomocą sprężysto-plastycznych elementów skończonych. W przypadku współczynnika tłumienia 0,03 maksymalne przemieszczenie ?max wierzchołka filara wynosiło 207 mm, natomiast przemieszczenie minimalne ?min było –291 mm. Wykorzystując statyczną analizę sprężystoplastyczną metodą elementów skończonych wykazano, iż maksymalny zakres zmienności odkształceń ? ?ymax górnego wierzchołka trójkątnych żeber może przekroczyć 20%. |
Abstract | In this study, the elasto-plastic response of a whole structure, including both superstructures and substructures, was estimated by means of dynamic elasto-plastic finite element analysis, and the elasto-plastic strain history at the top end of triangular ribs was estimated by means of static elasto-plastic finite element analysis using the results obtained by dynamic elasto-plastic finite element analysis. As a result, displacement response of the steel bridge pier can be estimated by means of dynamic elasto-plastic finite element analysis. The maximum displacement response dmax is 207mm and the minimum displacement response dmin is -291mm at the top of column in the case of a 0.03 damping coefficient. By means of static elasto-plastic finite element analysis, it was shown that there was a possibility that the maximum strain range (Deymax) can exceed 20% at the top end of triangular ribs. |
[ pełny tekst ] [ Mosty ] [ spis referatów ] [ powrót ] [ drukuj ]
Awarie Budowlane 2007
23-26 maja, 2007, Międzyzdroje