Awarie Budowlane 2013
Streszczenie referatu

Analiza teoretyczna wpływu postępującego pękania na zmianę częstotliwości drgań własnych kratowego mostu kolejowego
Theoretical analysis progressive cracking impact on natural frequency of truss railway bridge
Stefan Pradelok, stefan.pradelok@polsl.pl
Adam Rudzik, adam.rudzik@polsl.pl
Grzegorz Poprawa, grzegorz.poprawa@polsl.pl
Politechnika Śląska, Katedra Dróg i Mostów



Streszczenie
W pracy przedstawiono analizę teoretyczną wpływu postępującego pękania przęsła kratowego mostu kolejowego na zmianę jego częstotliwości drgań własnych. Omówiono budowę modelu obliczeniowego umożliwiającego generowanie w nim uszkodzenia, którym jest postępujące pęknięcie pasa dolnego kratownicy. Następnie przedstawiono wyniki analizy modalnej wybranych etapów uszkodzenia. Podstawą opracowania jest istniejący obiekt, w którym powstało uszkodzenie analogiczne do analizowanego teoretycznie. W rozważaniach teoretycznych zwiększono jednakże zakres analizy modelując uszkodzenie postępujące, aż do pełnego przecięcia (pęknięcia) pasa dolnego.
Abstract
The paper presents a theoretical analysis of impact a progressive cracking has on a truss bridge natural frequency. First, a generation of a computational model of a truss's lower chord progressive fracture of is discussed. Such model is then used to for modal analysis of selected damage stages. The computational model was based on an existing structure with a damage similar to the one analyzed theoretically. The analysis was however progressed further with modeling of a progressing damage up to the point of complete break of the lower chord.

[ pełny tekst ] Diagnostyka w ocenie bezpieczeństwa konstrukcji ] [ spis referatów ] [ powrót ] [ drukuj ]

Awarie Budowlane 2013
21 - 24 maja, 2013, Międzyzdroje