Awarie Budowlane 2011
Streszczenie referatu

Uszczelnienie dna głębokiego wykopu. Przypadek drogi ekspresowej S8
Protecting deep excavation by impervious sealing layer. Case expressway S8
Zbigniew Sikora, zbig@pg.gda.pl
Mariusz Wyroślak, mwyr@pg.gda.pl


Katedra Geotechniki, Geologii i Budownictwa Morskiego

Streszczenie
W projekcie budowlanym drogi ekspresowej S8 Trasy Armii Krajowej w Warszawie, przewidziano, że część trasy będzie przebiegać w głębokim wykopie, w osłonie ścian szczelinowych. Badania geotechniczne wykazały bardzo niesprzyjające okoliczności w postaci wysokiego ciśnienia naporowego wody oraz niekorzystny układ warstw wodonośnych. W artykule opisano problem oraz rozwiązanie tego problemu przy wykorzystaniu uszczelnienia gruntu w dnie wykopu metodą jet-grouting.
Abstract
The design task of expressway S8 assumed the trail must go down in deep excavation between diaphragm walls. Geotechnical tests gave proof that soil conditions are wery weak. The deep excavation may cause hydraulic heave and large water pressure. The article shows geotechnical solution of the problem by protecting the bottom of excavation by impervious layer made of  soil-cement component by jet-grouting.

[ pełny tekst ] Geotechnika ] [ spis referatów ] [ powrót ] [ drukuj ]

Awarie Budowlane 2011
24 - 27 maja, 2011, Międzyzdroje